سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کهکشان قرآن
  • S.R.A ( پنج شنبه 87/9/21 :: ساعت 12:0 عصر)

    امام علی علیه السّلام فرمود: از پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله شنیدم که فرمود:
    "جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای محمّد! در امّت تو فتنه‏ای برپا خواهد شد. گفتم: راه بیرون رفتن از آن فتنه چگونه است؟ گفت: کتاب خدا... هرکه خواستار راهیابی از غیر آن شود، خدا او را گمراه خواهد کرد... و آن ریسمان محکم خدا، ذکر حکیم و صراط مستقیم است، که هواها سبب کجی آن نمی‏شود و زبانها سبب اشتباه شدن آن نیست و با تکرار کهنه نمی‏شود و شگفتی‏های آن پایان نمی‏پذیرد و علما از آن سیر نمی‏شوند".

    تفسیر عیاشی، ج 1، ص 3



  • S.R.A ( جمعه 87/8/24 :: ساعت 12:0 صبح)

    مقاله قرآن و کامپیوتر نوشته « دکتر رشاد خلیفه» دانشمند مسلمان مصری دارای درجه پی اچ دی در رشته مهندسی سیستمها و استاد دانشگاه آریزونای آمریکاست که مدتی معاون سازمان توسعه صنعتی ملل متحد بوده است . وی با کمک عده ای از مسلمین متخصص و صرف وقت بسیار تحقیقات گسترده ای را در نظم ریاضی کاربرد حروف و کلمات در قرآن شروع نموده و با الهام از آیات 11 تا 31 سوره مدثر که عدد 19 را کلید رمز اعجاز آمیز قرآن و آسمانی بودن آن معرفی میکنند به کمک عدد 19 توانست رمز نظم ریاضی حیرت انگیز و اعجاز آمیز حاکم بر حروف قرآنی را کشف نماید. دکتر رشاد خلیفه ، نخستین بار ترجمه قرآن مجید از عربی به انگلیسی را در 12 جلد نگاشت . این ترجمه ها توسط مؤسسه « روح حق» واقع در شهرستان توسان ایالت آریزونای آمریکا بچاپ رسید. مقاله قرآن و کامپیوتر در پایان جلد اول کتاب ترجمه قرآن درج شده است.
    اینک متن مقاله :

    ادامه مطلب...


  • S.R.A ( جمعه 87/7/12 :: ساعت 11:19 صبح)

    امام حسین علیه السّلام فرمودند:

    کتاب خدای عزّوجل، دارای چهار بخش است: عبارت ظاهر، اشاره، لطایف و حقایق. عبارت ظاهر برای عوام، اشارت برای خواص، لطایف برای اولیاء و حقائق برای انبیاء است.

    بحار الانوار، ج 92، ص 20



  • S.R.A ( پنج شنبه 87/7/4 :: ساعت 4:2 عصر)

    پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: برای قرآن ظاهری و باطنی است، ظاهر آن حکم و باطن آن علم است. ظاهر آن زیبا و دل ‏انگیز و باطن آن ژرف و عمیق است. آن را نجومی، و بر نجوم آن نجومی است. (در تفسیر عیاشی، ج 1، ص 3 به جای کلمه "نجوم"، به معنی ستارگان و دسیسه‏ها، کلمه "تخوم" به معنی مرزها و حدود آمده است.) شگفتی‏های آن از شماره بیرون است و غرایب و عجایب آن کهنه نمی‏شود، در آن چراغهای هدایت و مشعلهای حکمت است ...

     اصول کافی، ج 2، ص 599



  • S.R.A ( جمعه 87/6/15 :: ساعت 12:0 عصر)

    حضرت امام سجاد علیه السلام فرمود: خدایا! بر محمد (ص) و آلش درود فرست و چنان قرار ده ... تا فهم شگفتیهای قرآن را نصیب دلهای ما گردانی.

    - صحیفه ی سجّادیه، دعای 42-



  • S.R.A ( پنج شنبه 87/6/14 :: ساعت 12:0 عصر)

    اعجاز قرآن در بلاغت

    معنی بلاغت، رسیدن است. اگر گوینده طوری کلام را بیان کند که معنی به قلب سامع رسیده و جایگیر شود و مقصودی که دارد عقل و وجدان مستمع را مسخّر نماید، آن سخن بلیغ است. و شکّی نیست که قرآن در بلاغت به حدّ اعجاز رسیده، زیرا چنان مملکت وحشی، بت پرست، دزد، غارتگر و ظالم را در مدّت بسیار کم، صالح و خداپرست و متّحد نمود که قائل شدند تمام دنیا را تعلیم و تأدیب نمایند با آنکه همه آنها متمدن‏تر و به مراتب بسیار عالم‏تر و در سیاست و صناعات و کلیّه لوازم زندگی بشری از آنها به درجاتی اشرف بودند.
    و معلوم است که بیان الهی چنان در قلوب عرب مؤثر واقع شده بود که آنها را به راه کلّی استحاله کرده و تغییر ماهیّت داد و سایر معجزات انبیاء علیهم السّلام، قطعاً به این اندازه، امّت‏ها را خاضع ننموده بود.

    - آیت اللَّه حسن زاده، هزار و یک کلمه، ج 2، ص 296 293.-



  • S.R.A ( جمعه 87/6/8 :: ساعت 10:41 صبح)

    حضرت امام صادق علیه السلام فرمود:

    قرآن عهد نامه خداوند است به سوی خلقش، شایسته است که هر فرد مسلمان به عهد نامه خدا نگاه کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند.

    اصول کافی، جلد 2، صفحه 601



  • S.R.A ( سه شنبه 87/5/29 :: ساعت 12:56 عصر)

    پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: قرآن از همه چیز جز خدا برتر است، پس هر که قرآن را پاس دارد خدا را پاس داشته است و هر که قرآن را پاس ندارد، احترام خدا را سبک شمارده است.

    بحار الانوار، ج 92، ص 19.



  • S.R.A ( یکشنبه 87/5/27 :: ساعت 12:0 عصر)

    پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: فضل قرآن بر سخنان دیگر، همچون فضل و برتری خدا بر آفریدگان است.

    بحار الانوار، ج 92، ص 19.




    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    عاشورا در نظر دیگران
    جایگاه، عظمت و شگفتیهای قرآن
    قرآن و جلوه هاى عزّت و آزادگى در نهضت امام حسین علیه السلام
    قرآن در نگاه دیگران
    آزادی در قرآن
    زن (زن در آیینه جلال و جمال-2)
    مقاله 'معیارهای همسر نیکو از نگاه قرآن(2)'
    اشعار حافظ و آیات قرآنی مرتبط
    آشنایی اولیه با وهابیت-قسمت دوم
    [عناوین آرشیوشده]